وحدت مهم ترین محور امر به‌معروف در جامعه امروزی است
کد خبر: 3335439
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

وحدت مهم ترین محور امر به‌معروف در جامعه امروزی است

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان گفت: امروز معروف‌ترین امر، امر به وحدت و منکرترین موضوع و نهی، نهی از اختلاف و تفرقه است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، بهروز جلائی، رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان در افتتاح طرح استانی ولایت که امروز، 4 تیرماه در پردیس دانشکده فنی فومن برگزار شد، به زندگی شهید ایوب‌ پورخوش سعادت از شهدای داشجوی فومن اشاره و اظهار کرد: در علوم اجتماعی تغییرات به صورت مثبت، منفی، اسلامی و ارتجاعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه صاحب‌نظران معتقدند انسان ابتدا خود دچار تغییر می‌شود و سپس تغییر را به جامعه انتقال می‌دهد، افزود: اگر در پس تغییرات، انقلاب و تحولی رخ دهد متاثر از آن انسان‌هایی که آنرا رقم زدند منفی، مثبت و یا ارتجاعی و انقلابی خواهند بود.

جلائی بیان کرد: ما معتقدیم اصولاً انسان و جامعه، دائما در مسیر اسلام و مسیر مقابله با دشمنی‌ها در عرصه فردی و اجتماعی در تقابل است و همواره در تلاش است تا روزبه روز برای به دست آوردن موفقیت و اصلاح امور به پیشرفت و دستاورد جدید دست یابد.

وی با بیان اینکه کشمکش‌های زیادی در عرصه‌های سیاسی دیده شده است، تصریح کرد: حرف‌ها نشان از آن دارد که آیا ممکن است انقلابی صورت خود را حفظ کند و سیرت خود را بر اثر گذر زمان از دست دهد که در مباحث جامعه‌شناسی و جامعه‌شناختی سیاسی به این رویکرد استحاله گویند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان یادآور شد: استحاله محور انقلابی را در درون و اجتماع دچار تحریف و تخریب می‌کند و ما شاهد رویش و ریزش‌ها در این خصوص هستیم.

وی یکی از عوامل تهدیدکننده انقلاب بویژه انقلاب مردمی را از درون و اختلاف علی‌الخصوص توسط خواص و بوجودآورندگان آن دانست و عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب در واکاوی رخدادهای اجتماعی و سیاسی در هر برهه شاهد اتفاقاتی هستیم که در دوره‌های اخیر از آن به عنوان فتنه نام برده می‌شود و این در حالیست که این واژه به تازگی وارد واژگان سیاسی ایران شده است و در تمام سال‌ها در ابعاد مختلف وجود داشته است.

جلائی گفت: بی‌مسئولی، بی‌حوصلگی، خستگی و از میدان در رفتن مهمترین موضوع و شاخص در بخش استحاله است و از شاخصه‌هایی است که نشان‌دهنده طی کردن مسیر درست انقلاب است و ما نیز در مسیر استحاله توانسته‌ایم با راهبرد درست و تاکتیک‌های مناسب بر خطرات تسلط یابیم.

وی با بیان اینکه اولین مورد و موضوع در هر انقلاب جهان بینی و معرفت شناختی است، گفت: به این معنا که بسیاری از اتفاقات ناشی از عدم شناخت است و نهضت امام برگرفته از جهان بینی توحیدی و بینش اسلامی است.

جلائی علت، هدف انقلاب، شعارهای انقلاب، اصالت انقلاب و معمار انقلاب را از دیگر موارد ذکر کرد و افزود: فقدان فرهنگ اسلامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از علل انقلاب بوده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان اضافه کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از اصیل‌ترین شعار انقلاب اسلامی است که به معنای قرارگیری آزادی در تزار خواسته‌های مشروع یک ملت است.

وی با تأکید بر اینکه ما همه در معرض استحاله قرار داریم، ادامه داد: انسان دائما در مسیر اصلاح و فساد است و راهی جز قرارگیری در حزب‌الله و مقابل قدرت‌نشینان ندارد و فرموده مقام معظم رهبری که مبارزه با استکبار تعطیلی‌بردار نیست نشات گرفته از این موضوع است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان در پایان با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی بدون سیرت بود و در کنار قدرتمندان در حال جنگ با مظلومان قرار می‌گرفت، اظهار کرد: امروز معروف‌ترین امر، امر به وحدت و منکرترین موضوع و نهی، نهی از اختلاف و تفرقه است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن صفوی، امام جمعه فومن با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) اظهار کرد: هر کس در ولایت ما در آخر الزمان ثابت‌قدم بماند، خدا ثواب هزار شهید را نصیب او می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه همواره مورد هدف دشمنان بوده است، افزود: مبارزه با اندیشه نفاق همواره در تاریخ بشر بوده است و دانشجویان نیز همواره حامی ولایت هستند.

صفوی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است، بیان کرد: انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها تفاوت دارد و همه جهانیان از این انقلاب در حیرت هستند.

وی ساختن اندیشه را از وظایف و نقش مهم بسیج دانشجویی دانست و عنوان کرد: ارزش هر کس به اندازه معرفت است و بسیج دانشجویی در این مورد امروز احساس مسئولیت می‌کند؛ چرا که امکان تحریف و تخریب اندیشه‌ها وجود دارد.

امام‌جمعه فومن در پایان بر فعالیت دشمنان در تخریب چهره اسلام اشاره و اظهار کرد: اسلام در بین اروپاییان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مسیحیان زیادی نیز حامی انقلاب و امام راحل(ره) هستند.

captcha